4 Micro-learning trends om te volgen in 2019

DOOR DEMIAN TACQ

DOOR DEMIAN TACQ

Categorieën: Micro-learning

Gepost op: 2 januari 2019 

Gepost op: 2 januari 2019 

Categorieën: Micro-learning

Micro-leren is niet langer een trend, het is een permanente ontwikkeling in e-learning. Hier is hoe het zal veranderen in het komende jaar.

Het lijkt erop dat micro-learning al jaren bovenaan trendgrafieken staat. Mensen voorspellen dat deze trend – die al groot is- nog groter zal worden. Naar mijn mening heeft micro-learning zich bewezen en zal blijven, en dat het van een ‘trend’ naar een complete industrie-krachtpatser beweegt, compleet met zijn eigen trends.

Als je nog geen manieren hebt gevonden om micro-leren te gebruiken in je cursusinhoud, is dit het moment om er serieus mee aan de slag te gaan. En als je inspiratie nodig hebt, volgen hier enkele van de toptrends die van invloed zijn op hoe micro-leren op dit moment wordt gebruikt.

1. Slimmere mobiele applicaties

Het is geen toeval dat de opkomst van micro-leren samenviel met een verhoogde focus op mobiel leren: de twee gaan hand in hand. Hoewel micro-learning net zo gemakkelijk op de desktop kan plaatsvinden, is het moeilijk om te zien hoe mobiel leren allesbehalve micro kan zijn.

Dit is echter niet zo’n geaccepteerde waarheid onder ontwikkelaars van mobiele e-learning. Mobiele cursussen hebben nog steeds vaak last van ux-eigenschappen die studenten snel laten stoppen met je cursus. Hoe sneller mobiele cursussen accepteren dat micro-leren een stap vooruit is, hoe meer we deze cursussen zullen zien verbeteren.

En voor degenen die deze verandering leiden, kunnen de mogelijke voorsprong voor het implementeren van mobiel micro-leren groot zijn.

2. Verfijnde analyses

Gebruikersanalyses zijn de geheime saus achter veel van goed gebouwde, verslavende apps. Hoewel ze vaak worden afgeschilderd als oneerlijke manieren waarop app-bedrijven je brein kapen, gaat het erom een ​​betere gebruikerservaring te creëren – een combinatie van interface en interacties die zo soepel en intuïtief is dat leerlingen zich niet willen afwenden.

Analyse gaat echter niet alleen over het meten van gebruikersgedrag. Ze geven online docenten ook inzicht in hoe ze hun leerprogramma’s kunnen aanpassen om het gedrag van leerlingen op een subtiele manier te veranderen.

Dit doeltreffend uitvoeren betekent veel vallen en opstaan ​​en veel geduld. Er zijn veel variabelen in het spel en je kunt er maar één tegelijk veranderen als je de juiste factor gaat meten en isoleren.

Gelukkig biedt micro-leren een sneller feedbackproces voor docenten. Een lesmodule van een uur lang zou moeilijk zijn om te testen, omdat minder leerlingen het zouden gebruiken, en zelfs met een grote dataset zou het moeilijk zijn om verschillende manieren te testen om zo’n uitgebreide cursus te verbeteren.

Maar een microcursus biedt volop gelegenheid voor innovatie in een kort genoeg formaat, zodat je gemakkelijker de feedback kunt krijgen die je nodig hebt om te verbeteren. Naarmate metingen voor analyses nauwkeuriger worden, kunnen docenten op nieuwe manieren komen om hun koers te verbeteren.

3. Adaptief leren

 Over datamining en het afstemmen van cursusmateriaal gesproken, met al die gebruikersanalyses kan je er van uitgaan dat leren persoonlijker wordt. Adaptieve leertechnologie helpt de inhoud aanpassen aan de behoeften van de student, zodat deze minder tijd verspilt aan materiaal dat ze al kennen en meer tijd besteden aan het beheersen van nieuwe concepten.

Neem taalonderwijs als een goed voorbeeld. Talen zijn zeer persoonlijke dingen om te leren, en elke persoon heeft zijn eigen interesses, vaardigheden en valkuilen. Veel tools die talen leren falen omdat ze deze persoonlijke verschillen volledig negeren, waardoor elke leerling hetzelfde leerpad volgt. Maar een adaptief programma kan niet alleen herkennen wanneer een leerling achterop kwam of zich verveelde, het kan het lesplan verschuiven om zich meer te concentreren op het beoordelen van woordenschat of grammaticaoefeningen.

Waarom zou je dit niet toepassen op andere lessen? Een mobiele app voor het leren van de piano kan de voortgang van een leerling meten en de lessen dienovereenkomstig aanpassen. In plaats van alleen een beginniveau te kiezen, kan het de snelheid herkennen waarmee een leerling zich verbetert en het tempo versnellen of vertragen.

4. Sociale integratie.

Ik kom in deze voorbeelden vaak terug op talen leren om een ​​paar redenen. Ten eerste is het een onderwerp waar ik gepassioneerd over ben. Daarnaast is het ook erg populair bij veel andere mensen. En ten derde is het perfect geschikt voor zowel micro-leren als sociaal leren.

Een van de grootste uitdagingen voor de meeste mensen die een taal aan het leren zijn is de vergeetcurve. We zijn de meeste informatie binnen enkele minuten snel vergeten. Maar frequente herinneringen en suggesties helpen ons om die informatie effectiever te behouden, waardoor mensen sneller een taal leren als ze zich in een hectische omgeving bevinden.

De meesten van ons kunnen niet zomaar naar een ander land verhuizen wanneer we maar willen. Maar dankzij mobiele technologie kunnen we bijna altijd met iemand uit het buitenland spreken. Dat is waar sociale integratie zo’n belangrijk aspect wordt van micro-leren.

Ik heb al een paar apps geprobeerd die tekstberichten ondersteunen tussen mensen die een taal aan het leren zijn. Dit zorgt niet alleen voor meer motivatie om te leren, het draagt ​​ook meer micro-interacties gedurende de dag, zodat studenten de woorden in het nieuwe vocabulaire vers in hun geheugen bewaren. Het is geen volledige onderdompeling, maar het is een stap dichterbij.

2019 wordt een groot jaar voor micro-leren.

Zo groot als het al is, heeft micro-learning nog veel mogelijkheden. Zoals elk ander aspect van de e-learningsector, zullen meer technologische veranderingen betekenen dat je meer bij moet houden om bij te blijven. Het komende jaar zal waarschijnlijk de baanbrekende technologische overgang naar de mainstream worden gezien en naarmate deze hulpmiddelen toegankelijker worden, zullen we ze min of meer met succes geïmplementeerd zien met micro-inhoud. Wat werkt zal in 2020 waarschijnlijk de nieuwe trend worden. Het enige dat we zeker kunnen zeggen, is dat micro-leren nog steeds centraal staat.

Demian Tacq

Demian Tacq

Auteur

Ik ben Wordpress specialist, webdesigner en tekstschrijver. Ik ben gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites met behulp van het content management systeem WordPress. Ik maak gebruiksvriendelijke websites op maat, die qua uiterlijk en functionaliteiten passen bij de organisatie. 

Heb je nog vragen?

Laten we kennismaken

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

100 vragen die je moet stellen bij het ontwikkelen van een website

100 vragen die je moet stellen bij het ontwikkelen van een website

100+ vragen die u moet stellen bij het ontwikkelen van een website DOOR DEMIAN TACQ DOOR DEMIAN TACQ Categorie : webdesign Laatste update: 13 mei 2019Gepost op: laatste update: 13 mei 2019Categorie: webdesign Sinds ik als freelance webmarketer werk (sinds 2016 - dat...

7 redenen waarom je e-learning outsourcingproject over het budget gaat

7 redenen waarom je e-learning outsourcingproject over het budget gaat

7 redenen waarom je e-learning outsourcingproject over het budget gaat DOOR DEMIAN TACQ DOOR DEMIAN TACQ Categorie : learning and developmentGepost op: 12 maart 2019Gepost op: 12 maart 2019Categorie: learning and developmentZijn je e-learning-outsourcingkosten enorm...

Klaar om te beginnen?

Pin It on Pinterest

Share This