Marketing automation

Met de juiste tools heb je solide basis voor je organisatie om te bouwen!

Efficiënter en effectiever werken

Marketing automation verwijst naar softwareplatforms en technologieën die zijn ontworpen om repetitieve taken te automatiseren en om bedrijfsprocessen effectiever op meerdere kanalen online in te richten (zoals e-mail, sociale media, websites, enz.).

Als je dit goed aanvliegt kan je op basis van specifieke criteria en de verkregen data de efficiëntie in een organisatie flink verhogen en menselijke fouten verminderen. Oorspronkelijk gericht op automatisering van e-mailmarketing, verwijst marketing automation naar een breed scala aan automatiserings- en analysehulpmiddelen voor marketing en sales. 

 

Mijn specialisme ligt in marketing automation in combinatie met een WordPress website. Ik test elk jaar honderden plugin’s, thema’s en saas-oplossingen die organisaties gebruiken om workflows te stroomlijnen en marketingcampagnes te plannen, coördineren, beheren en meten. Zowel online als offline. De keuze voor de juiste tools loopt vaak hand in hand met het ontwikkelen van de algehele marketingstrategie van een organisatie.  

Hulp nodig bij het kiezen van de juiste tools? Lees dan verder of neem contact op.

Type automation software

Marketing intelligence

Gebruikt trackingcodes in sociale media, e-mail en webpagina’s om het gedrag van iedereen die geïnteresseerd is in een product of dienst te volgen om een ​​bepaalde mate van intentie van de klant te begrijpen. Dit stelt bedrijven in staat efficiënter en doelgerichter consumenten te bereiken. 

Marketing automation

Richt zich op het verplaatsen van leads van de bovenkant van de marketingtrechter naar verkoopklare leads aan de onderkant van de trechter.

Gewoonlijk gebruikt in business-to-business (B2B), business-to-government (B2G) of bij  een langere verkoopcyclus bij business-to-consumer (B2C).

Workflow automation

Workflow automation vergroot het vermogen van organisaties om relevante inhoud op relevante tijdstippen aan relevante personen intern in de organisatie te leveren. Dit omvatten o.a. budgettering en planning, workflow en goedkeuringen, de marketingkalender, interne samenwerking en creatie en beheer van digitale middelen. 

Marketing automation tools

Om organisaties effectief te helpen klanten volledig te begrijpen en vervolgens een strategisch marketingplan te ontwikkelen, zijn marketing automation tools (MAT) ontworpen om acht sleuteltaken uit te voeren. De tools hieronder zijn slechts een greep van de tools die je kunt gebruiken in combinatie met je WordPress website. De meeste tools kan je voor meerdere taken gebruiken.

Opzet en analyse van marketingcampagnes en klanten

Hubspot | Marketo | Get Response

Analyse van campagneprestaties

Google Analytics | Google Ads | Google site | Site kit | SemRush 

Leadmanagement

Active Campaign | Pipedrive | Crisp

Contacten van leads tot klanten maken

Mailchimp | SendGrid | Drip

Integratie contactpunten zoals e-mail, chat en sociale media

Zapier | Google Suite | Windows 365 | Social pilot | Intercom | Hootsuite

Beheer van marketingcampagnes

Auto Pilot | Mauric

Leads genereren

Gravity forms | Typito | E&P Cost Estimation |

Correct organiseren en opslaan van klantgegevens

WooCommerce | WP ERP | Diverse andere ERP en CRM pakketten

Aan de slag met marketing automation en je WordPress website?

Een keer een gratis en vrijblijvend adviesgesprek inplannen?

Veelgestelde vragen

Welke tools raad je aan?

Kijk hierboven even naar de tools die genoemd worden en lees de features en pricing op de websites door. Als je denkt dat je er eentje gevonden hebt die je interessant vindt, vraag dan een demo aan of start met een (gratis) proefaccount. Op die manier krijg je een beetje feeling met wat er allemaal op de markt is. Voor advisering op maat, neem gerust contact op.

Hoe kan ik een traject starten?

Stuur me een bericht via de chat of e-mail of geef me een belletje. Dan kunnen we de businesscase  bespreken en kijken of jullie mijn hulp kunnen gebruiken. Anders kan ik je mogelijk doorsturen naar andere partijen in mijn netwerk. Ik raad je aan om iemand zoals mij zo vroeg mogelijk te betrekken in het traject. Dit scheelt veel zoekwerk en frustratie .

Wat betekent de AVG-wetgeving voor mijn marketing automation?

Vanaf 25 mei 2018 is de algemene verordening gegevensbescherming van kracht geworden, dit heeft grote invloed gehad op de manier waarop organisaties hun klantengegevens kunnen beheren. Elke organisatie die gebruikmaakt van marketing automation, moet de consument om toestemming vragen en moet inzichtelijk maken hoe de gegevens worden verwerkt..

Wat zijn de prijzen?

Dat is afhankelijk van de vraag die vanuit de organisatie komt (wat een cliché). Maar bij het opzetten van professionele tooling en workflows is het echter essentieel dat de business case bekend is om zinnige uitspraken te doen over prijzen. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de uiteindelijke efficiëntie- en effectiviteitswinst gemiddeld 20 tot 30 procent is. 

Artikelen

WordPress trends 2019

In dit artikel van vind je enkele grote veranderingen en WordPress-trends die je zult zien 2019. Een aantal daarvan zijn al enige tijd in het nieuws, terwijl anderen zich nog 'ondergrond' ontwikkelen.

Reviews van klanten

Hoe maak je een link die je naar klanten kan sturen om een Google review te schrijven? Reputatiemarketing wordt belangrijker. Zorg dat je een constante stroom van reviews krijgt van je klanten.

WordPress onderhoud

Elke WordPress-website heeft dezelfde basisbehoeften. Ik heb deze behoeften gegroepeerd in zes essentiële services en ze als kern opgenomen in al mijn WordPress-onderhoudspakketten.